رزت فندق

مطبخ خانومی

رزت فندق

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

رزت فندق

موادلازم:

آرد                   250گرم

کره                   250گرم

پودرقند                75گرم

تخم مرغ کوچک            1عدد

پودر فندق                  55گرم

بکینگ پودر                1/2ق چ

وانیل                  1/4ق چ

فندق درسته                55تا60 عدد

نکته:

برای تست کردن مغز فندق چندتا راهکار هست ساده ترین کار اینه که داخل تابه بریزین وبا حرارت ملایم تفت بدین تاعطرش بلند بشه همینقدر کافیه درست مثل تخمه بودادن.یا اینکه داخل سینی بریزین وداخل فر که با حرارت 180 درجه گرم کردین به مدت8دقیقه قراربدین.وراه سوم با مایکروفر هست.از هر راهی که رفتین فرقی نمی کنه بعد از تست کردن داخل پارچه می ریزیم و با مالش پوستهاش رو می گیریم اگر کمی پوست هم موند اشکالی نداره و می ذاریم خنک بشه بعد آسیاب می کنیم.

حتما آرد رو الک جریر می زنیم.

پودر قند رو از پارچه حریر رد می کنیم.

در مورد کره می تونیم نصف کره و نصف از روغن جامد استفاده کنیم.

وزن تخم مرغ باید 50 تا 55 گرم باشه.

طرز تهیه:

کره به دمای محیط رسیده+پودر قند رو با همزن می زنیم تا سبک و پوک بشه.بعد تخم مرغ  و وانیل رو اضافه می کنیم و دوباره 1 دقیقه با همزن می زنیم.بعد پودر فندق رو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و درنهایت مخلوط آرد و بکینگ پودر رو هم اضافه می کنیم و به هم می زنیم.خمیر چسبنده و یکدستی به دست میاد.

حالا خمیرمون رو در قیف می ریزیم و با ماسوره شکوفه در کپسولهای مینی مافین شکوفه به صورت دورانی می زنیم(مثل گل رز)بعد روی هر شکوفه یک فندق درسته خام می ذاریم و کمی هم فشار می دیم چون بعد از پخت کمی پف می کنه .
سینی رو داخل فری که از20 دقیقه قبل با جرارت 175 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.12 تا 15 دقیقه هم بسته به فرهای مختلف زمان برای پخت نیاز داریم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: شیرینی ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 اسفند 1396برچسب:شیرینی ها, | 20:56 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.